نقش بیل تراکتور در کشاورزی
[ux_text font_size__sm=”0.75″ line_height__sm=”1.75″ text_align__sm=”center”] [/ux_text]

نقش تراکتور در کشاورزی

از انواع تراکتور در کشاورزی برای اموری مانند کشش تجهیزات زراعی استفاده می‌شود. 

 گسترش نقش تراکتور در تحول سازی کشاورزی مدرن

وقتی که سخن از مهم‌ترین ماشین‌آلات در کشاورزی می‌شود، نخستین تجهیزی که به ذهن همه خطور می‌کند، معمولا تراکتور است. ویژگی های تراکتور در کشاورزی مدرن بر هیچ‌کس پوشیده نیست.  مخصوصا آن دسته از کشاورزان که در مزارع بزرگ کار می‌کنند. با پیشرفت صنعت کشاورزی نیاز به استفاده از روش‌های مدرن برای افزایش بهره‌وری و استفاده از ادوات گوناگون و تجهیزاتی مثل تراکتور ضرورت می‌یابد. قدرت عملکرد انواع تراکتور با یکدیگر برابر نیست و تراکتورها در دوران حاضر، متناسب با کارهای مختلف ساخته می‌شوند. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی موشکافانه به نقش تراکتور در کشاورزی نوین داشته باشیم.

شناخت ساختار تراکتور جهت ببرسی دقیق نقش آن در کشاورزی

نقش تراکتور در کشاورزی به تدریج و با گذشت زمان بیشتر برای کشاورزان و مردم آشکار می‌شود. به طور کلی تراکتورهای مدرن همگی به موتورهای درون‌سوزی مجهز هستند که از سوخت‌های فسیلی همانند بنزین، گازوییل و یا گاز مایع استفاده می‌کنند. موتورهای تراکتورهای برای تولید توان مورد نیاز خود از سوزاندن این سوخت‌ها غالبا استفاده می‌کنند. این ماشین‌های کاربردی دارای تعدادی سیستم جدا از هم اما متصل به یکدیگر می‌باشند که سبب می‌شوند تا انرژی که در سوخت‌های فسیلی ذخیره‌سازی می‌شود به انرژی مفیدی که در حال انجام دادن کاری است، تبدیل شود.

نقش تراکتور در کشاورزی سنتی

پیدایش تراکتورها به شکلی که امروز می‌شناسیم به حدود 150 سال قبل باز می‌گردد. نخستین نمونه‌های تراکتور را در واقع گاوآهن‌هایی تشکیل می‌دادند که مجهز به موتور بخار بودند. روند تکامل نقش تراکتور در کشاورزی با اختراغ موتور‌های درون‌سوز سرعت بیشتری به خود گرفت. در کنار این اختراع مهم برخی متعلقات و مکانیسم‌های پیچیده دیگری نیز در طول زمان و به تدریج در طراحی و ساخت تراکتورهای امروزی به کار گرفته شد.

 این سیستم‌ها به صورت کلی عبارت‌اند از:

سیستم تبدیل انرژی سوخت به انرژی حرکتی یا جنبشی , انتقال نیرو , سیستم هیدرولیک , سیستم فرمانگیر , کنترل کشش , سیستم توان دهی

نقش تراکتور در کشاورزی مدرن

 به صورت کلی از تراکتور در بسیاری از امور مربوط به کشاورزی مثل شخم زدن، دندانه‌زدن، درو کردن، تسطیح، نرم کردن خاک، بذرافشانی و همچنین بارکشی استفاده‌های فراوانی می‌شود. برای استفاده از حداکثر نیروی ایجاد شده توسط تراکتورها، در پشت این وسیله شفت PTO نصب شده است. نقش تراکتور در کشاورزی با استفاده از این شفت را می‌توانید در یدک کشیدن گاوآهن یا دیسک به وضوح مشاهده کنید.

استفاده از تراکتور در کشش انواع وسایل زراعی

در قسمت انتهایی اغلب تراکتورها قسمتی برای کشش برخی از وسایل زراعی همانند تریلی‌ها و عمده وسایل دیگری که نیازی به محور دورانی ندارند، طراحی و نصب شده است. نقش تراکتور در کشاورزی به خصوص در تراکتورهای مدرن داخلی و به خصوص خارج از کشور سبب شده تا بسیاری از کشاورزان برای نقل و انتقال وسایل غول پیکر کشاورزی از این ابزار ارزشمند استفاده کنند.

تامین حرکت دورانی

ادوات و تجهیزاتی مانند گاوآهن‌ها و دیسک‌های سنگین‌وزن به شفت تراکتور متصل شده و به‌وسیله آن کشیده می‌شود. برخی از ماشین‌هایی که به تراکتورها متصل می‌شوند خودشان دارای بخش‌های متحرک داخلی هستند که به جهت تامین نیروی مورد نیاز آن‌ها به نقش تراکتور در کشاورزی وابسته هستند. از جمله این تجهیزات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  دروگرها  – چاپرها – کمباین‌های نوع کششی

 راه انداختن ماشین‌های ثابت؛ نقش  رایج تراکتور در کشاورزی

گاهی اوقات برای تامین توان و نیروی مورد نیاز ماشین‌های ثابتی همانند آسیاب‌ها، پمپ‌های آبیاری، ژنراتورهای برقی و همچنین خرمن‌کوب‌ها از تراکتور استفاده فراوانی می‌کنند.

بیل-لودری-بازودار-رومانی-جفت

استفاده به عنوان بیل مکانیکی

چنانچه ادوات و تجهیزات لازم به یک تراکتور اضافه شود، می‌توانید از آن به عنوان یک بیل مکانیکی، لودر یا جرثقیل استفاده کنید.

در کارخانه تولیدی بیل تراکتور مهندس بابایی انواع بیل تراکتوری تمامی مدل های (بیل تراکتور رومانی – بیل تراکتور مسی فرگوسن جفت دیفرانسیل – بیل تراکتور 285 – 475 – 399/4 – 399/2 – 800/4 – 800/2 – 485/4 – 485/2 – 475/4 – 475/2 ) تولید و به سراسر کشور عرضه می شود. 

بیل تراکتور بابایی
بیل تراکتور بابایی

شخم زدن؛ مهم‌ترین نقش تراکتور در کشاورزی

به صورت کلی انجام هر نوعی از شخم زدن با تراکتور و برای تمامی ابعاد آن قابل اجراست. در واقع می‌توانیم شخم زدن را مهم‌ترین نقش این وسیله در کشاورزی در نظر بگیریم که برای انجام تمامی امور زراعی می‌توان از آن استفاده کرد. دید مناسبی که به دلیل نوع طراحی تراکتور به کاربر بخشیده می‌شود، نقش تراکتور در کشاورزی را اجتناب‌ناپذیر می‌کند. برای مثال یک تراکتور با اندازه متوسط این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بسیاری از امور زراعی خود را با بهترین کیفیت انجام دهید و در وقت خود صرفه جویی کنید. و یا در هنگام وقوع برخی از بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله و یا طوفان از تراکتوری با چرخ‌های بزرگ استفاده می‌کنند.

انواع تراکتور در صنعت کشاورزی

ماشین آلات کشاورزی از جمله تراکتورها ابعاد گوناگونی دارند. اندازه آن‌ها از دوچرخ کوچک که 10 اسب بخار قدرت دارد تا تراکتورهای بزرگتر کمرشکن 8 چرخ که بیشتر از 500 اسب بخار قدرت دارند، متغیر است. چنین گوناگونی و تنوع در ابعاد و اندازه‌ها به دلیل تنوع کارهایی است که تراکتورها انجام می‌دهند.

 در ادامه نقش‌ تراکتورها در کشاورزی را بر اساس نحوه عملکرد آن‌ها طبقه‌بندی می‌کنیم:

  • تراکتور از نوع همه‌کاره
  • بیل تراکتوری (تولید بیل تراکتور مهندس بابایی)
  • چرخ‌ زنجیری
  • تراکتور با شاسی‌بلند
  • نوع باغبانی
  • تراکتور برای چمن‌زنی
  • حمل تنه درختان از جنگل
  • انواع تراکتورهای چهارچرخ و محرک

خرید بیل تراکتور از مجموعه تولیدی مهندس بابایی

کارخانه تولید بیل تراکتوری مهندس بابایی در تلاش هست با بهترین جنس انواع بیل تراکتوری تمامی مدل های (بیل تراکتور رومانی – بیل تراکتور مسی فرگوسن جفت دیفرانسیل – بیل تراکتور 285 – 475 – 399/4 – 399/2 – 800/4 – 800/2 – 485/4 – 485/2 – 475/4 – 475/2 ) و ارائه خدمات پس فروش با ضمانت معتبر در خدمت تمامی مشاغلی که با این موضوع سروکار دارند باشد هرگونه سوال یا راهنمایی داشته باشید ویا مشتریان عزیزی که قصد خرید دارند ، همواره میتوانند جهت سفارش و خرید با ما از طریق شماره های زیر در تماس باشند.

شماره تماس کارخانه :                             04445228805

شماره تماس مدیریت کارخانه مهندس بابایی :09141810207

آدرس : استان آذربایجان غربی شهرستان میاندوآب – جاده بوکان جنب کوی دانش کارخانه و فروشگاه ادوات کشاورزی بابایی

[ux_gallery ids=”814,815,813,788,787″ type=”slider” columns=”2″]